הושגו הבנות עם ועדי האחיות ועובדי המשק והמינהל ב"הדסה"

    מערכת דוקטורס אונלי No Comments on הושגו הבנות עם ועדי האחיות ועובדי המשק והמינהל ב"הדסה"
    13:28
    01.05.24
    יונתן שורק No Comments on מיוחד: פנה ל'מוקד הציבורי' עקב קריאת גז שגויה וכספו הוחזר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדי האחיות ועובדי המשק והמינהל ב"הדסה" הגיעו להסכם הבנות עם הנהלת בית החולים, על התנאים בהם יעבדו במסגרת תוכנית ההבראה החדשה. ההסכם, שהושג בליווי אגף האיגוד המקצועי של ההסתדרות, צפוי להגביר כעת את הלחץ על ועדי הרופאים להגיע גם הם להסכם שישים קץ למשבר כך מדווח אתר דוקורס אונלי.

    בעקבות ההבנות בין הצדדים (הסכם מפורט טרם נחתם), הודיעו אמש עובדי הדסה והאחיות כי בית החולים יחזור מהיום לעבודה במתכונת רגילה – ללא עיצומים. ההבנות כוללות הבטחה כי האוצר יזרים בשנים הקרובות מאות מיליוני שקלים ל"הדסה" והעובדים בתמורה ייענו לדרישה לקצץ בשכרם במשך 3 שנים ולפטר 275 עובדים, בנוסף ל-300 שכבר פרשו בתקופה האחרונה.

    העובדים גם הסכימו להלוות ל"הדסה" 13 מיליון שקל, באמצעות הפחתה מוגבלת-בזמן בשכרם. הסכם הקיצוץ יחול על בעלי שכר של מעל ל-6,000 שקל בחודש.

    בשלב זה, הפער בין ועדי הרופאים לבין ההנהלה והאוצר עדיין גדול. המו"מ ביניהם, בשיתוף הנאמנים שמינה בית המשפט המחוזי בירושלים, צפוי להימשך גם היום. כמו כן, טרם הושגו הבנות בין ארגון נשות הדסה, הבעלים של בית החולים, לבין משרד האוצר. נציגות הארגון הגיעו לישראל לדיונים עם נציגי המדינה בנושא. עד כה נמנעו מלהיפגש עם שרת הבריאות יעל גרמן, אף שביקשה פגישה זאת.

    במקביל, פנו ראשי סיעות האופוזיציה בכנסת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד בדרישה שייתערבו מיד במשבר בהדסה.

    אתמול העבירו הנאמנים, עורכי הדין ליפא מאיר ואשר אקסלרוד, לידי שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, מסמך מפורט בו הציגו את ההסכמות שכבר הושגו ואת המחלוקות שנותרו בעינן. הם הודיעו כי המגעים יימשכו.

    ביום א' הקרוב ידווחו הנאמנים אם כל הצדדים הצליחו להגיע להסכמות נוספות. אם לא תהיה הסכמה כוללת על תוכנית הבראה מוסכמת, יגישו הנאמנים לבית המשפט תוכנית הבראה משלהם. הצדדים יידרשו להודיע אם הם מקבלים או דוחים אותה. כמו כן, יצטרך השופט להחליט אם להורות על קיום אסיפת נושים. ב-8 במאי, במקרה שלא יהיו הסכמות, יצביעו הנושים על הסדר ההבראה. במקרה של דחייה בתוכנית – הדסה תגיע לפירוק ויהיה צורך להקים ולהפעיל את בית החולים במתכונת חדשה.



    0 תגובות